Rozhodnout se koupit sestavenou houpačku se na první pohled zdá jako dobrá volba….
Do chvíle, než budete překvapeni příchozím balíčkem. Trčící části houpačky nebyly nijak chráněny před poškozením při přepravě. Pečlivě zabalené díly rozložené houpačky jsou lépe chráněny před případným poškozením. Odpadne Vám tedy starost reklamovat u přepravce poškození zásilky při přepravě. Reklamace většinou dopadne tak, že bude konstatováno nedostatečné zabalení a vám bude zbývat jen dohadování s výrobcem. Ztratíte zbytečně čas a možná i možnost někoho obdarovat
Dalším argumentem pro nákup rozložené houpačky je fakt, že složená houpačka zabírá spoustu prostoru ve vozech přepravních služeb. Ekologie v praxi.
2. Lakování povrchů
Prodejce houpačky tvrdil, že dodává nalakované produkty. Náznak lakování na bočnici houpačky byl, ale jenom základní vrstva laku, která stabilizuje vlákna na překližky. Druhá vrstva se nanáší po přebroušení první a tvoří krásnou jednolitou lesklou plochu.
Takto lakujeme produkty my:
Celý proces schnutí, broušení a pečlivého lakování druhou vrstvou je časově a finančně náročný. Pokud jste jako prodejce zavaleni objednávkami, protože zrovna náhodou máte “akční” cenu (vánoční, jarní, letní), musíte se otáčet, aby jste expedovali. Tam není čas na detaily a schnutí velké vrstvy laku.
Jednoduchá matematika. Čím méně času se věnujete opracování detailů a čím méně laku spotřebujete, tím více vyděláte.
Pokud jste zakoupili výrobek, který má být lakovaný, trvejte na dodání kvalitně zpracovaného výrobku, který je opravdu nalakovaný.
Drobné nezakryté nerovnosti zachytávají kousky kůže, ve kterých se množí bakterie. Chcete nechat dítě hrát na skládce bakterií?
Ledabyle nalakovaný povrch nasákne nečistoty, které již nepůjdou odstranit. Náš několikrát lakovaný povrch umožní ošetřování vodou se saponátem.
3. Barevnost produktu
Pokud si objednáte houpačku se žluto – bílými prkénky, měly by být příčky ve žluté a bílé barvě. Bohužel žluté příčky nesly znaky šedé barvy. Zřejmě se v manufaktuře hned vedle připravovala houpačka pro zákazníka s šedými prkýnky.
Na tento nedostatek lze pohlížet shovívavě a přejít jej s konstatováním, že se to může stát. Nebo se na něj můžete dívat z hlediska skvělé kvality a v tom případě nemělo toto prkénko opustit výrobu. Volba je na každém z nás.
4. Vady v překližce
Překližka je pro výrobu vděčným materiálem. Díky napříč lepeným vrstvám je v porovnání s masivem odolnější a pružnější. Bohužel ale vnější části jsou z měkkého materiálu a při opracování tupými nástroji vznikají otřepy. Ty je třeba přebrousit jemným smirkovým papírem.
Chce to ale smysl pro detail a čas. Čas jsou peníze, bohužel. Takže „levný“ produkt v letní akci nemá nárok na opracování detailů
V jednotlivých vrstvách překližky se nachází i místa, kde byly původně suky. Ty se při procesu výroby milimetrové vrstvy z kmene stromu vydrolily a zanechaly za sebou otvory.
Pokud se na řezu takový otvor objeví, měl by být zaslepen tmelem na dřevo, přebroušen a několikrát stabilizovaný lakem.
Je to práce jemná, až titěrná, časově náročná. Když chcete být milionářem snadno a rychle, nebudou vás otvory v produktu zdržovat na cestě za miliony!
Nenechte se odbýt produktem, který nesplňuje základní estetické, bezpečnostní a hygienické požadavky. Máte nárok na výrobek bez vad!
5. Detaily, které rozhodují
Když se pospíchá s expedicí produktu, snadno se mávne rukou nad detailem. Když si někdo objedná houpačku, u které není definováno z čeho je vyrobena, může se případně na vypadlý suk z prkna vymluvit, že se jedná o přírodní materiál. Estetika jde bohužel v tomto případě stranou.
“Šéfe, máme už tupou frézu pro hloubení otvorů pro prkénka v bočnicích”. “Nevadí, nějak to dodělejte, hlavně ať to odejde”.
Pracovník, který hloubil otvory si nevšiml, o čemž silně pochybuji, nebo mávl rukou nad třískami kolem otvorů. Stačilo jen vyměnit frézu za ostrou, nebo danou spoušť vybrousit smirkovým papírem.
Nenechavé dětské prstíky se dostanou bohužel všude. Co si asi může zarazit za nehtík?
Natěšená maminka, která rozbalí krabici s houpačkou a těší se na radostné očka dítěte určitě takový detail řešit nebude.
Houpačka se houpe, je barevná
6. Ostré hrany na produktu
Proces opracování hran, zaoblování, a obrušování je zase práce, náklady, peníze ….
Nekvalitní výrobci tedy vypustí do světa produkt s ostrými hranami a netrápí je fakt, že se ostrá hrana může po nárazu odlomit a tím pádem vytvořit nebezpečnou třísku.
Hrana se nejdříve musí vytvořit frézou a poté zdlouhavě brousit jemným brusným papírem do doby, než je vše perfektně hladké!
7. Broušení, broušení a zase broušení
Je zdlouhavé, vzniká při něm spousta jemného prachu a nikoho nebaví.
Není se tedy co divit, že výrobce chvátající za prvním milionem vypustí do světa takovou bočnici do které je zašroubován trčící šroub držící prkénko houpačky.
Takovou kvalitu zpracování nemusíte akceptovat!
8. Síla materiálu bočnic
Čím slabší materiál, tím levnější. Čím levnější materiál, tím větší výdělek!
To, že se setkáme s houpačkou, které má bočnice vyrobené z 12 mm překližky, jsme nečekali.
Při zatlačení z boku se oblouk bočnice deformoval a hrozil prasknutím.
Zajímalo by mne, jakým způsobem byla houpačka podrobena deklarovanému možnému zatížení 160 kg.
Zajímejte se před nákupem o to, z jakého materiálu je vaše budoucí houpačka vyrobena.
Předejdete tak možnému poranění dítěte díky hraní na výrobku, který není konstrukčně bezpečný.
Pro porovnání skutečné tloušťky materiálu přikládáme srovnávací obrázek bočnic vyrobených z 15 a 18 mm překližky. Poslední je vzorek materiálu 12 mm překližky, ze kterého byly vyrobeny bočnice dodané houpačky.
Nejsmutnější na celé zkušenosti je fakt, že dodavatelova houpačka stála 2600,- Kč, přičemž naše houpačka v té době byla o cca 200,- Kč dražší. Vyplatí se kupovat “levné” věci?
Nechceme Vás strašit, ani odrazovat od nákupu. Chceme jenom, aby jste věděli, že máte právo za Vaše peníze žádat odpovídající kvalitu!
Naše houpačky naleznete v eshopu ZDE